prin care
intelegem sa respingem alegatiile cuprinse in acest document neoficial, facut public
exclusiv pe un cont privat de socializare
, si in cuprinsul caruia veti regasi referentiat („vezi detalii aici”) Punctul
de vedere integral al operatorului delegat Compania Romprest Service SA, transmis catre
autoritatea contractanta, Consiliul Local al Sectorlui 1 al Municipiului Bucuresti.
PUNCTUL 1 – Invocarea lipsei unei Negocieri privind Propunerea
Operatorului delegat in vederea solutionarii conflictului (vezi detalii aici)
Afirmatiile sunt FALSE, se dezinformeaza asupra caracterului REAL al negocierilor
purtate intre Comisia mixta de mediere constituita prin HCL/15.12.2020 si operatorul
Romprest, avand ca rezultat o Propunere negociata privind esalonarea debitelor restante si
diminuarea activitatilor din cadrul serviciului, la solicitarea Autoritatii, rezultand o
scadere a bugetului estimat pentru anul 2021 cu 40 de milioane de lei, FARA A PERICLITA GRAV
STAREA DE CURATENIE GENERALA a Sectorului 1.
PUNCTUL 2 – Invocarea necesitatii emiterii unei OFERTE AJUSTATE LA
NEVOILE REALE ALE SECTORULUI 1, privind prestatiile si tarifele (vezi
detalii aici)
Aceasta alegatie ESTE ASUMATA INTEGRAL SI UNILATERAL DE CATRE PRIMAR IN MANIFESTARILE
PUBLICE, fara a reprezenta pozitia Consiliului Local si mai mult, nesocotind Hotararea
acestui organ deliberativ. Se dovedeste atat incompetenta cat si necunoasterea grava a
institutiilor din materia dreptului administrativ si o eronata interpretare si aplicare a
dispozitiilor legale din materia salubritatii.
Contractul de delegare aflat in vigoare nu poate fi modificat unilateral, el este
rezultatul adoptarii sale prin Hotarare a Consiliului Local, iar modificarea sa unilaterala
asa cum se invoca in interventia Primarului, este in afara limitelor contractuale, fiind
inadmisibila, nula si neavenita si reprezentand un abuz de drept.
PUNCTUL 3 – Analiza Propunerii Operatorului Romprest (vezi
detalii aici)
Propunerea Operatorului, rezultata in urma procedurii de
mediere, este o propunere complexa de rezolvare amiabila a conflictului si cuprinde, la
solicitarea Comisiei, solutii care au tinut cont de constrangerile bugetare si, in plus,
ofera solutii viabile de finantare si deci de degrevare a bugetului local, in conditiile in
care FINANTAREA SERVICIULUI PUBLIC cade in sarcina exclusiva a Autoritatii contractante.
Solicitarea Autoritatii contractante, prin Consiliul Local sau Comisia de Mediere,
nu a fost niciodata aceea de ajustare a tarifelor.
Conform datelor statistice, tariful total al serviciului de salubritate practicat de
Romprest este cel mai mic la nivelul sectoarelor din Bucuresti, in conditiile in care
Sectorul 1 are cea mai intinsa suprafata si cea mai redusa densitate a populatiei fiind și sectorul
cu cele mai importante obiective culturale, de relaxare și divertisment, centrul politic,
economic și financiar al capitalei și zona de intrare în oraș cea mai intens
tranzitată.
PUNCTUL 4 – Negarea negocierilor cu Comisia
Mixta (vezi
detalii aici)
SOLICITAM, pentru conformitate, PE ACEASTA CALE, PUNEREA LA DISPOZITIA OPERATORULUI
SI A OPINIEI PUBLICE A INREGISTRARILOR Sedintelor Comisiei Mixte de mediere cu prezenta
reprezentantilor Operatorul Romprest din datele de 8, 15 si 21 Ianuarie 2021 (solicitate
oficial de catre Companie si care, pana la data prezentei, nu ne-au parvenit).
PUNCTUL 5 – Executarea silita suspenda plata facturilor (vezi
detalii aici)
Teza invocata de catre Primar denota incoerenta juridica, lacunele de exprimare cu
privire la aspectele tehnice si juridice si demonstreaza inabilitate, prin AFIRMATIA FALSA
conform careia o instanta de judecata a statuat asupra faptului ca executarea silita este
abuziva.
NICIODATA, NICIO INSTANTA DE JUDECATA NU S-A PRONUNTA PE FOND asupra acestei
probleme de drept, NU A STATUAT CARACTERUL NEREAL AL PRESTATIILOR SI NU A INVALIDAT
FACTURILE CARE ATESTA OBLIGATIA DE PLATA, NU a constatat culpa operatorului si NU a fost
constatata nulitatea raportului juridic in baza caruia s-a nascut creanta Romprest.
PUNCTUL 6 – Predarea inregistrarilor GPS (vezi
detalii aici)
Directia din cadrul Primariei Sectorului 1 care are sarcini de verificare si
confirmare a prestatie ARE ACCES IN TIMP REAL LA SISTEMUL GPS al ROMPREST.
Romprest a
predat la cerere, suplimentar, TOATE INREGISTRARILE PE CARE LE DETINE, disponibile in
sistem.
PUNCTUL 7 – Confirmarea prestatiilor si Refacerea facturilor (vezi
detalii aici)
Facturile se emit DUPA CONFIRMAREA prestarii serviciilor si a cantitatilor de
lucrari. Pe facturile returnate abuziv de catre Primar se poate vedea viza „Bun de plata”
(vezi facturi aici)
Romprest a
inaintat in vederea confirmarii prestatiilor toate informatiile, datele si documentele, fara
de care Directiile de specialitate nu ar fi putut certifica cu viza “bun de plata”,
la momentul confirmarii prestatiilor, constatand astfel caracterul complet si fara
neconformitati al prestatiilor realizate de operatorul delegat in integralitatea acestora.
Returnarea acestor facturi si refuzul discretionar si abuziv la plata al acestora de
catre Primarul Sectorului 1, sunt nefondate si contrare realitatii de fapt si celei
juridice, Romprest fiind grav prejudiciata, creind astfel premisele falimentarii societatii.
Este inacceptabila la nivel contractual si contrar oricarei norme de drept teza
prezentata de catre Primar, conform careia se impune refacerea facturarii, la mai
mult de 4 luni de la data acceptarii acestora, dincolo de termenul de scadenta și de gratie, atata
timp cat aceste facturi au fost recunoscute si acceptate la plata, cat timp s-au confirmat
prestarea serviciului si cantitatile de lucrari, neexistand in acest sens neconformitati la
momentul prestarii serviciului de salubritate.
PUNCTUL 8 – Refuzul Romprest de a reface facturile a dus la
suspendarea platilor (vezi detalii aici)
Autoritatea are obligatia legala imperativa de a se achita sumele restante, pana la
momentul la care o instanta de judecata competenta va stabili asupra cuantumului
acestora, respectiv a prestatiilor executate, moment de la care se naste dreptul de
regres al autoritatii contractante, pana atunci aceasta, in calitate de debitor
culpabil al obligatiei de executat, nevand dreptul sa refuze executarea platii, cu
atat mai mult cu cat aceasta intruneste tripartita conditie a caracterului cert, lichid si
exigibil.
Reafirmam că, refacerea facturarii la mai mult de 4 luni de la data
acceptarii acestora, atata timp cat aceste facturi au fost recunoscute si acceptate la plata,
este contrara prevederilor contractuale si legale in materie.